Pulitzer Ödülünde Depremin sembol fotoğrafı finalde yer alıyor
Depremin Sembolü: Pulitzer Ödülü’ne Aday Gösterilen Fotoğrafın İzinde
Ben bir sürü deprem izledim, acı olaylara da gittim ama hayatımda ilk defa gözü yaşlı bir foto çektim. Beni mahvetti o fotoğraf çekerken. Ağlayarak deklanşöre bastı. Ortaya çıkan o fotoğraf karesi, acının sembolü oldu. Benim fotoğrafımda insanlar acıyı hissetti. Çaresizliği hissetti. 6 Şubat depreminde, Kahramanmaraş’ta enkaz altında kalan kızının elini bir an olsun bırakmayan baba Mesut Hançer’in o fotoğrafının sahibi, foto muhabiri Adem Altan. Altan, o kareyle Pulitzer Ödülleri’nde finale kalan 3 isimden biri oldu. Fotoğrafın Oscar’ı denebilecek bir ödül fotoğraf yarışması bu. Altan, Hançer’in o fotoğrafını çektiği anları anlattı. Herkes depremde binaların üzerinde yakınlarını ararken bir kişi orada oturuyordu. O dikkatimi çekmişti. Tuttuğu elin kim olduğunu bilmiyordum. Bir süre sonra bana seslendi. Çek çek, çocuğumun fotoğrafını çek diye. Altan, çektiği o fotoğrafları yayınladıktan sonra o kare tüm dünyada yankı uyandırdı ve Mesut Hançer’in yaşadığı acı, depremin sembolü oldu ve o sembol kare, en değerli basın ödülü olan Pulitzer Ödüllerinde finale kaldı. World Press, İstanbul Fotoğraf Yarışması ve Pulitzer. Bunların hepsinden ödül aldım. World Press’te Avrupa birincisi oldum. İstanbul Fotoğraf Yarışmasında üçüncü oldum. Son olarak da Pulitzer’de finale kalmışım. Türkiye’nin adının böyle yarışmalarda öne çıkması çok hoş bir şey ama keşke böyle fotoğraflarla değil de başka güzel fotoğraflarla yarışmalarda dereceye girsek iyi olur.
Bakan Özhaseki ‘4 çizgimiz var’ dedi, deprem bölgesindeki çalışmaları anlattı