Microsoft, PC oyun geliştiricilerine yardımcı olacak yeni bir API geliştirdi.
DirectSR: Windows Oyunları İçin Süper Çözünürlük Entegrasyonu
Şirket, DirectSRyi Windows oyunları için Süper Çözünürlüğün (SR) kusursuz entegrasyonu olarak tanımlıyor. Microsoft program yöneticisi Joshua Tucker, bir şirket blog yazısında şu sözleri paylaştı: “DirectSR, geliştiricilerin SR entegrasyonuna yaklaşırken beklediği eksik halka ve donanım genelinde daha sorunsuz, daha verimli bir deneyim sağlayacak.”
Süper çözünürlük, grafik kartını fazla zorlamadan oyunların görsel kalitesini artıran bir teknolojidir. Oyunları dahili olarak daha düşük bir çözünürlükte çalıştırır ancak ekranda gördüğünüz çözünürlüğü yükseltmek için makine öğrenimini (ve diğer hileleri) kullanır. Sonuç olarak, GPU’ya yalnızca minimum düzeyde ekstra taleple daha keskin grafikler elde edilir.
Microsoft, DirectSR APInin çok sağlayıcılı süper çözünürlüğe kapıyı açtığını belirtti. Tucker, tek bir kodun, şirketlerin süper çözünürlüğe yönelik üç yanıtı aracılığıyla çeşitli çözümlere olanak sağlayacağını yazdı: Nvidianın DLSSsi, AMDnin FidelityFX Süper Çözünürlüğü (FSR) ve Intelin XeSSsi bu süreçte aktif olarak kullanılacak. Böylece oyun severler de sevdikleri oyunları şartları ne olursa olsun daha iyi grafiklerde oynayabilecekler.